Je ziet op middelgrote doeken schijnbaar ongeordende composities van bij voorkeur figuratieve elementen. Veel dier- en plantvormen. Meerdere kleine voorstellingen bij elkaar, ieder onderdeel kent een eigen uitwerking. Met schilderkunstige middelen als kleur en lagen verf ontstaat er net genoeg samenhang. Soms is er een klein doek, met een los element.
De schilderijen doen denken aan historiestukken, geïnspireerd op romantische, vaak moraliserende taferelen van schilders uit de 16e en 17e eeuw. Geprojecteerd naar het heden zie je een eigenzinnige droomwereld, een ontsnappingsplek op een door de vele voorschriften en regels ontregelde planeet.
De opkomst van de schilderkunst in de 15e eeuw speelde wellicht een rol in deze eeuwenlange ontregeling door de natuur af te beelden als geïdealiseerd maar passief decor. In een tijd waar religie en wetenschap elkaars uitersten lijken maar uit dezelfde positie blijken te opereren: alwetendheid. Ik doe een speelse poging om een andere blik te kiezen als schilder.
Specials: in projecten experimenteer ik met verschillende media. Dit levert nieuwe beeldtaal en technische vaardigheden op.
Materialen: olieverf op linnen en paneel, gouache op papier, gouache op muur
Lees wat Alex de Vries van Mister Motley magazine over mijn werk schreef (Read the article of Alex de Vries from Mister Motley magazine): Atelierbezoek